Wat eten voor een workout?

Wat eten voor een workout?

Wat is de juiste brandstof die je genoeg energie zal geven voor cardio- en krachttraining, zonder je in de steek te laten? Wij gingen voor je op onderzoek uit:

Havermout, eiwitpoeder + bosbessen

Haver is een heerlijk complex met enorm veel vezels om je verzadiging en je spijsvertering gezond te houden. Meng je favoriete eiwitpoeder erdoor (ongeveer 25g is voldoende) en meng het samen met water of amandelmelk. Maak het af met een flinke handvol bosbessen en je hebt een geweldige pre-workout brandstof!

Tip: doe een stapje extra en voeg ook een klodder Griekse yoghurt toe voor extra proteïne en romigheid.

Eiwit Smoothie


Voeg een schep van je favoriete proteïne toe aan je blender, een klodder cottage cheese en een handje vol bevroren fruit. Mix het met water of amandelmelk en je bent klaar om te gaan! Voor extra vezels kun je nog 1/2 eetlepel psyllium toevoegen

Tip: voeg ook wat groentepoeder of collageen toe, als je je extra gezond wil voelen!

Volkoren toast + roerei

Voeg 2-3 roerei toe en je hebt genoeg brandstof! Als je dit de avond ervoor wilt klaarmaken, kook dan een doos eieren zacht in bubbelend water gedurende 7 minuten en laat ze onder koud water lopen en zet de rest in de koelkast voor gebruik tijdens de week).

Griekse yoghurt + banaan + kaneel


Pak een kom Griekse yoghurt (proteïne-krachtpatser) en voeg wat koolhydraten toe met in plakjes gesneden banaan. Voeg kaneel toe, dit helpt de bloedsuikerspiegel te vertragen en het smaakt heerlijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *